15 aug 2019

Ble du berørt av HomeNets nedetid?

Da får du kompensasjon.

Fem døgn uten nettdekning midt i Oslo burde ikke være mulig i 2019. Men det opplevde HomeNet-kunder i Tøyenhagen. Nettet forsvant fredag i forrige uke, og kom tilbake onsdag.

Årsaken var et brudd på fiberlinja. Manglende dokumentasjon fra den gangen fiber ble installert i borettslaget vårt, førte til at reparatørene brukte lang tid på å lokalisere bruddet.

Nedetiden førte naturlig nok til krisestemning i borettslaget. All honnør til lyttende og tålmodig ansatte på HomeNets kundeservice. Ikke fullt så mye honnør til teknisk avdeling som brukte så lang tid på å utbedre feilen.

HomeNet opplyser at de nå har sikret seg dokumentasjon av anlegget vårt, slik at feil i fremtiden vil bli utbedret på dagen.

Borettslaget har etterlyst kompensasjon for nedetiden og har fått en måned til halv pris. Vi ba om mer, men HomeNet vil ikke strekke seg lenger.

Dersom du var uten nett, må du selv varsle om dette til HomeNet – enten på chat, epost eller telefon. Kontaktinformasjon finner du her